Dobro je znati

Članci o zdravlju

Kardiovaskularne bolesti

Kardiovaskularne bolesti su stanja poput srčanog infarkta,moždanog udara i periferne artetijske bolesti. Simptomi tih bolesti su bol u prsima, otežano disanje, buđenje noću tjekom spavanja, bol pri minimalnom opterećenju.

Poliklinika Intermed u svom programu nudi specijalistički kardiološki pregled, utvrđivanje stanja bolesti, mjerenje krvnog tlaka, nalaz i očitanje EKG-a, opći pregled te uzimanje anamneze. Liječnik može prepisati terapiju ako je potrebna.

Prevencija kardiovaskularnih bolesti su prestanak pušenja. Studija provedena kažu da bi 42000 života bilo spašeno kada bi 90% pušača dobilo dobre savjete i pomoć liječenja. U Poliklinici Intermed možete obaviti razgovor s liječnikom te spriječiti nastanak bolesti. Osobama iznad 50 god.preporučava se redovita kontrola krvnih pretraga: elektrolita, kolesterola, triglicerida, glukoze, kks, sedimentacija krvi. Tjelovježba također je od velike koristi ona stimulira obnovu oslabjelog mišića i krvnih žila. Pravilna prehrana te izbjegavanje stresa.

U sklopu opširnijih pretraga imamo uzv srca koristi se za vizualno promatranje srčanih struktura te je vrlo značajan u otkrivanju koronarne bolesti. Test opterećenja srca ili ergometrija daje nam uvid o sposobnosti srčane pumpe. Holter ili 24h kontinuirani EKG to je zapis rada srca kroz 24h. Pri prisustvu tromboze ili drugih venskih ili arterijskih bolesti  u Poliklinici Intermed možete snimiti Collor Doppler vena ili arterija.

Visoki krvni tlak -HYPERTENSIO ARTERIJALIS se može povisiti kod mnogih bolesti a to su bubrežne bolesti ,oboljenja srca,endokrinih bolesti(sekundarna hipertenzija).Postoji veliki broj osoba kod kojih postoji visok krvni tlak a uzrok bolesti je nepoznat(esencijalna hipertenzija).Pretpostavlja se da veliku ulogu imaju nervni i hormonski poremećaji.Znaci bolesti su:težina u glavi,šum u ušima,vrtoglavica,nesanica i razdražljivost.Bolesnici se tuže na lupanje srca i otežano disanje.Kod dugog trajanja bolesti razvijaju se aterosklerotične promjene najčešće na arterijama mozga,srca,bubrega.Zbog tih promjena može doći do krvarenja u mozgu i naglom smrću(moždani udar).Zbog skleroze arterija srca može se razviti zatajivanje krvotoka u obliku angine pektoris i infarkta srca.Skleroza bubrežnih arterija uzrokuje teško oboljenje bubrega.Esencijalna hipertenzija najčešće se javlja u dobi od 40-60 god.Dijagnozu hipertenzije postavlja liječnik.Kod liječenja i prevencije veliku ulogu ima dijetalna prehrana s manje soli.Kod pretilih osoba redukcija tjelesne težine.Liječenje se provodi trajno.vrijednost normalnog krvnog tlaka iznosi 140/90 sve iznad smatra se povišeno.

Ustanova obuhvaća više specijalističkih ambulanti u kojima se provode dijagnostika i liječenje kao i preventivni pregledi u cilju ranog otkrivanja i sprečavanja bolesti

Ukoliko nas želite kontaktirati ili se naručiti na pregled, molimo Vas da popunite krakti formular.

"INTERMED" Našice

Bana Josipa Jelačića 15a